Wat kost radioreclame
Hoeveel een advertentie op de radio precies kost, is altijd afhankelijk van meerdere factoren.
Denk hierbij aan factoren als:
- De omvang van het bereik van de zender
- Het tijdstip dat je wilt gaan adverteren
- De spotlengte van je radioreclame
- De duur van de radiocampagne
De kosten voor een advertentie zijn natuurlijk ook afhankelijk van wanneer je de advertentie wilt laten ‘draaien’. Want in het weekend is een advertentie goedkoper dan wanneer je jouw radiospot tijdens de spits aan half Nederland wilt laten horen.
Straks geven we je een voorbeeld van de kosten van radioreclame. In de tabel zijn wij uitgegaan dat een radiocommercial 15 seconden duurt.
Gemiddeld kost een radiospot tussen de €50 en €1500. Het prijsverschil? Dat komt omdat de kosten bij regionale en landelijke zenders echt heel veel schelen. Want niet elke radiozender heeft een specifieke doelgroep en bereik.
Om een beeld te krijgen van de kosten van adverteren op de radio, hebben we hieronder een overzicht van de indicatieve mediakosten voor je op een rij gezet.
Radio | 1 week 5 spots per dag | Bereik | 2 weken 5 spots per dag | Bereik |
Radio 1 | €3.900 | 1.384.000 | €7.800 | 1.855.000 |
Radio 2 | €7.250 | 1.855.000 | €14.700 | 2.114.000 |
3FM | €1.200 | 395.000 | €2.400 | 608.000 |
Radio 5 | €2.800 | 487.000 | €5.600 | 654.000 |
NPO Klassiek | €640 | 259.000 | €1.175 | 335.000 |
Bovenstaande tarieven zijn globale richtprijzen. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Waarom Radioreclame?
Breed bereik
Radio bereikt dagelijks miljoenen luisteraars, zowel lokaal als nationaal.
Kosteneffectief
Het is vaak goedkoper dan andere vormen van media, zoals televisie en print.
Flexibiliteit
Radiocampagnes kunnen snel en eenvoudig worden aangepast aan veranderende marktomstandigheden.
Hoge frequentie
Herhaling van advertenties zorgt voor betere merkherkenning.
Mobiel publiek
Bereikt luisteraars onderweg, bijvoorbeeld in de auto of tijdens het werk.
Emotionele band
Geluid en muziek kunnen sterke emotionele reacties oproepen, wat de impact van je boodschap vergroot.
Minder concurrentie
Er is vaak minder concurrentie voor de aandacht van de luisteraar vergeleken met andere media.
Stations waar je radioreclame kan uitzenden
Staat jouw ideale radiozender niet in dit rijtje?
Want we kunnen op alle publieke en commerciële radiozenders – landelijk en regionaal – jouw radioreclame realiseren.
Hoe kunnen we de radiocampagne nog succesvoller maken?
Een radiocampagne kan je altijd versterken door ook op andere media kanalen actief te zijn. Het is ook mogelijk om je advertentie te versterken met andere advertentiekanalen.
Wij kunnen je helpen met:
Jouw ideale doelgroep aanspreken met radioreclame?
Werk je nog niet samen met een professioneel mediabureau voor jouw reclame-uitingen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op ➜
Door onze expertise en ervaring op het gebied van uiteenlopende reclamecampagnes zorgen we ervoor dat jouw boodschap naadloos aansluit op jouw doelgroep en optimaal rendement oplevert.
Wij helpen je bij de media-inkoop
Door onze uitgebreide ervaring in de media-industrie hebben we een diepgaand inzicht in waar, wanneer en hoe je effectief kunt adverteren om je doelgroep te bereiken.
Deze kennis leidt tot een kostenbesparende methode, waarmee je het maximale uit je mediabudget haalt. Ons advies is altijd gebaseerd op objectieve analyses en deskundigheid, gericht op het behalen van de beste resultaten. Jouw succes staat bij ons centraal.
Neem contact op met Media Spaces
Voor het verhogen van je bereik, naamsbekendheid en de effectiviteit van je mediacampagne, is het inzetten van crossmediale campagnes een effectieve strategie.
Dit betekent dat je diverse mediavormen en kanalen combineert om je boodschap te verspreiden. Denk aan campagnes via televisie, radio, kranten en social media.
Voor meer informatie over hoe je crossmediale campagnes effectief kunt inzetten, kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.