Adverteren SBS 6

  • Kosten
  • Voordelen

Wil je graag meer bekendheid geven aan jouw merk of product en overweeg je om te adverteren op televisie? Dan is adverteren op SBS 6 wellicht een goede optie. Maar hoe pak je dit precies aan en wat zijn de kosten en voordelen hiervan?

Door te adverteren op SBS 6 bereik je een groot publiek. Deze televisiezender is erg populair in Nederland en trekt veel kijkers. Hierdoor kun je met jouw advertentie potentieel veel mensen bereiken en jouw merk of product onder de aandacht brengen bij een groot publiek. Via SBS 6 zijn er verschillende manieren om te adverteren, zoals het plaatsen van een commercial tijdens een tv-programma of het sponsoren van een programma.

Kosten adverteren SBS 6

Als je overweegt om te adverteren op SBS 6, wil je natuurlijk weten wat de kosten hiervan zijn. De kosten van adverteren op SBS 6 zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de duur en het tijdstip van de advertentie. Ook speelt het aantal kijkers dat wordt bereikt een rol.

Hieronder vind je een tabel met een indicatie van de kosten per type advertentie op SBS 6:

Kosten Veronica
Overdag Avond
€450 €6.000

Doelgroep SBS 6

Als je van plan bent om te adverteren op SBS 6 is de eerste stap om te kijken of de doelgroep aansluit bij je product of dienst. Maar wat is de doelgroep van SBS 6? Deze zender richt zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 20 tot 49 jaar, waarbij de grootste groep tussen de 25 en 39 jaar oud is. De doelgroep heeft een gemiddeld inkomen en is geïnteresseerd in entertainment, reality tv, en sport.

Het publiek van SBS 6 is over het algemeen minder hoogopgeleid dan bijvoorbeeld de doelgroep van de publieke omroepen, maar heeft wel een hoger inkomen dan gemiddeld. Programma’s die populair zijn onder de kijkers van SBS 6 zijn onder andere ‘Chateau Meiland’, ‘Hart van Nederland’, ‘Shownieuws’, ‘Utopia’ en ‘Lingo’.

 

Kijkcijfers SBS 6

De kijkcijfers van SBS 6 zijn altijd interessant om te bekijken. Het geeft immers aan welke programma’s populair zijn onder het publiek. De zender heeft in de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt en weet steeds meer kijkers aan zich te binden. Zo waren programma’s als Vandaag Inside en Chateau Meiland echte kijkcijferkanonnen. Bekijk de actuele kijkcijfers op kijkonderzoek.nl.

 

 Bijkomende kosten adverteren op TV

Naast de tarieven voor het inkopen van advertentieruimte heb je ook nog de kosten voor het laten maken van je tv commercial. De kosten voor de zendtijd en de productie van je tv commercial zorgen uiteindelijk voor de totale kosten van je tv reclame.

Ben je benieuwd wat de beste zendtijd is voor jouw doelgroep op SBS 6 Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Doordat wij collectief inkopen, kunnen wij tegen lagere tarieven advertentieruimte inkopen bij o.a. SBS 6. Hierdoor ben je minder kosten kwijt. Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring hoe en wanneer je moet adverteren op SBS 6 om het meeste uit je campagne te halen.

 

Voordelen adverteren op VTM

Adverteren op SBS 6 kan vele voordelen hebben. Hieronder hebben we een opsomming gemaakt van de belangrijkste voordelen:

  • Groot en divers publiek, wat betekent dat je een breed bereik hebt met jouw advertenties.
  • SBS 6 staat bekend om zijn Nederlandse producties en programma’s, waardoor jouw advertenties kunnen profiteren van het ‘Made in Holland’ gevoel en de verbinding met de Nederlandse cultuur.
  • Adverteren op SBS 6 kan kosteneffectief zijn, omdat de tarieven vaak lager zijn dan die van andere grote zenders.
  • SBS 6 heeft een hoge waardering onder de kijkers, waardoor jouw advertenties worden gezien als betrouwbaar en relevant voor de doelgroep.

 

Welke mogelijkheden zijn er om te adverteren op SBS 6 ?

Er zijn verschillende manieren om te adverteren op TV. De meest voorkomende zijn spots, non-spot advertising en billboarding.

Bij spots wordt jouw advertentie voor of na een programma uitgezonden. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende lengtes en tijdstippen.

Non-spot advertising zijn alle vormen van adverteren die niet in de vorm van traditionele reclames of tv-spots plaatsvinden. Voorbeelden van non-spot advertising zijn productplaatsing, sponsoring en infomercials.

Billboarding is ook een vorm van non-spot advertising, maar wordt vaak los benoemd. Billboarding is het promoten van een merk aan het begin of het einde van een televisieprogramma. Vaak kan je dit herkennen aan: “Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door: [merknaam]”.

Hulp nodig bij het maken van je SBS 6 commercial?

Werk je zelf niet samen met een reclamebureau en wil je graag een commercial laten maken voor SBS 6 die perfect aansluit bij jouw doelgroep? Wij kunnen je in contact brengen met gerenommeerde reclamebureaus die jarenlange ervaring hebben in het maken van TV Commercials voor organisaties zoals Heineken, Unilever, Nike, Bol.com, etc.

 

Wij kopen tegen lage tarieven bij SBS 6 in

Je kan natuurlijk ook zelf contact opnemen met SBS 6 om te adverteren op hun kanaal. Echter is dit niet verstandig om te doen. Doordat wij collectief inkopen, kunnen wij altijd een scherpere prijs aanbieden. Daarnaast weten we door onze jarenlange ervaring welke periode, tijd en zenders het best bij jouw merk, product of dienst passen.

Ontvang een vrijblijvend voorstel

Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn?  Wij maken een passend voorstel op maat.

Contact

Lees meer

15-05-2023

Utrecht

Arrow