Kosten adverteren VTM
Wil je adverteren op VTM, maar weet je niet wat de kosten zijn? Dan ben je niet de enige. Het bepalen van de kosten voor adverteren op televisie kan een ingewikkelde zaak zijn. Er zijn namelijk verschillende factoren die hierbij een rol spelen, zoals het tijdstip van uitzending, de lengte van de commercial en het programma waarin de commercial wordt vertoond.
Kosten adverteren VTM: | |
---|---|
Overdag | Avond |
€400 | €10.000 |
Doelgroep VTM
Als adverteerder is het van groot belang om te weten welke doelgroep je wilt bereiken met je advertenties. Bij adverteren op VTM is het dus belangrijk om te weten wat de doelgroep van dit televisiestation is. Over het algemeen richt VTM zich op de leeftijdsgroep tussen 18 en 54 jaar oud. De doelgroep is zowel mannelijk als vrouwelijk en de interesses van de kijkers zijn zeer divers. Zo biedt VTM programma’s aan die gericht zijn op nieuws, sport, entertainment, drama, reality en nog veel meer. Vanwege deze diversiteit aan programma’s is er voor elke kijker wel iets interessants te vinden op VTM.
Kijkcijfers VTM
VTM is een van de populairste zenders in Vlaanderen en trekt regelmatig grote kijkersaantallen. Enkele van de meest populaire programma’s zijn onder andere Familie, The Masked Singer en The Voice van Vlaanderen. Het bereik van de zender is enorm, met miljoenen kijkers die dagelijks afstemmen op de verschillende programma’s. Als adverteerder kan het inzetten van VTM dus een slimme zet zijn om een groot publiek te bereiken. Benieuwd naar de laatste kijkcijfers van VTM? Klik hier.
Bijkomende kosten adverteren op TV
Naast de tarieven voor het inkopen van advertentieruimte heb je ook nog de kosten voor het laten maken van je tv commercial. De kosten voor de zendtijd en de productie van je tv commercial zorgen uiteindelijk voor de totale kosten van je tv reclame.
Ben je benieuwd wat de beste zendtijd is voor jouw doelgroep op VTM? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Doordat wij collectief inkopen, kunnen wij tegen lagere tarieven advertentieruimte inkopen bij o.a. VTM. Hierdoor ben je minder kosten kwijt. Daarnaast hebben wij jarenlange ervaring hoe en wanneer je moet adverteren op VTM om het meeste uit je campagne te halen.
Voordelen adverteren op VTM
Adverteren op VTM biedt talloze voordelen voor bedrijven die hun merkbekendheid willen vergroten en hun doelgroep willen bereiken. Met een groot bereik en een gevarieerd aanbod aan programma’s is VTM een interessante optie voor adverteerders. Bovendien heeft de zender een sterke positie in de Vlaamse televisiemarkt en is het publiek trouw aan de zender, waardoor adverteerders kunnen profiteren van een stabiel kijkerspubliek.
Welke mogelijkheden zijn er om te adverteren op VTM?
Er zijn verschillende manieren om te adverteren op TV. De meest voorkomende zijn spots, non-spot advertising en billboarding.
Bij spots wordt jouw advertentie voor of na een programma uitgezonden. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende lengtes en tijdstippen.
Non-spot advertising zijn alle vormen van adverteren die niet in de vorm van traditionele reclames of tv-spots plaatsvinden. Voorbeelden van non-spot advertising zijn productplaatsing, sponsoring en infomercials.
Billboarding is ook een vorm van non-spot advertising, maar wordt vaak los benoemd. Billboarding is het promoten van een merk aan het begin of het einde van een televisieprogramma. Vaak kan je dit herkennen aan: “Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door: [merknaam]”.
Hulp nodig bij het maken van je VTM commercial?
Werk je zelf niet samen met een reclamebureau en wil je graag een commercial laten maken voor VTM die perfect aansluit bij jouw doelgroep? Wij kunnen je in contact brengen met gerenommeerde reclamebureaus die jarenlange ervaring hebben in het maken van TV Commercials voor organisaties zoals Heineken, Unilever, Nike, Bol.com, etc.
Wij kopen tegen lage tarieven bij VTM in
Je kan natuurlijk ook zelf contact opnemen met VTM om te adverteren op hun kanaal. Echter is dit niet verstandig om te doen. Doordat wij collectief inkopen, kunnen wij altijd een scherpere prijs aanbieden. Daarnaast weten we door onze jarenlange ervaring welke periode, tijd en zenders het best bij jouw merk, product of dienst passen.