Adverteren in een podcast

  • Kosten podcast adverteren
  • Voordelen podcast adverteren
  • Doelgroep podcasts

Doordat technologie de toegang tot informatie blijft moderniseren, worden adverteerders geconfronteerd met de constante uitdaging om potentiële klanten het beste te bereiken. Steeds meer adverteerders kiezen voor adverteren in podcasts. Ben jij benieuwd wat podcast te adverteren voor jou kan betekenen? Lees dan snel verder.

 

Kosten podcast adverteren

Als je je aan het oriënteren bent om te adverteren in een podcast ben je natuurlijk benieuwd naar de kosten. Adverteren in een podcast kan een effectieve manier zijn om jouw doelgroep te bereiken. De kosten van podcast reclame zijn afhankelijk van diverse factoren, zoals de lengte van de advertentie, je doelgroep, het bereik / aantal luisteraars en de periode waarin je wilt adverteren.

Om je een indicatie te geven van de kosten, hebben we een tabel samengesteld met de gemiddelde kosten van podcast adverteren.

Kosten podcast adverteren  Kosten per aflevering
1.000 luisteraars (CPM) €18 tot €50
15.000 luisteraars €270 tot €750
50.000 luisteraars €900 tot €2.500
100.000 luisteraars €1.800 tot €5.000

Hopelijk geeft deze tabel je een globaal idee van de kosten van podcast adverteren. Houd er wel rekening mee dat dit bruto tarieven zijn, de daadwerkelijke netto kosten zijn lager door kortingen die wij ontvangen. Ben je benieuwd naar de exacte kosten? Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via info@mediaspaces.nl of bel ons direct op 085 060 8888. Wij kunnen je precies vertellen wat de kosten per podcast zijn.

Voordelen podcast adverteren

Podcast adverteren kan een slimme zet zijn voor jouw bedrijf. Het kan je helpen om meer potentiële klanten te bereiken en jouw merk te laten groeien. Podcasts bereiken. Meer dan de helft van de Nederlanders van 18+ luisteren regelmatig naar podcasts. Hier zijn enkele voordelen van adverteren in podcasts:

  • Hoge betrokkenheid: Luisteraars van podcasts staan bekend als aandachtige luisteraars. Zij kiezen er zeer bewust voor om een specifieke podcast te beluisteren en doen dit met aandacht. Dit komt ten goede aan de effectiviteit van jouw podcast campagne. Lezers voelen zich vaak verbonden met hun favoriete podcast wat een positief effect heeft op de betrokkenheid.
  • Gerichte doelgroep: Podcasts zijn bij uitstek geschikt om niche doelgroepen te bereiken. Voor iedere niche doelgroep is er een podcast te vinden, daarnaast kan de massa ook uitstekend bereikt worden via podcasts.
  • Betrouwbaarheid: Luisteraars voelen een band met de podcast host, de aanbevelingen die de host(s) doen worden dan ook serieus genomen.
  • Herkenbaarheid: Door regelmatig in podcasts te adverteren, kun je de herkenbaarheid van jouw merk vergroten.

Hulp nodig bij podcast adverteren?

Neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via info@mediaspaces.nl of bel ons direct op 085 060 8888. Door onze jarenlange ervaring en groot netwerk vinden wij altijd de juiste podcast voor jou. Wij zorgen ervoor dat de boodschap van de advertentie naadloos aansluit op jouw doelgroep en optimaal rendement oplevert.

Ontvang een vrijblijvend voorstel

Ben je benieuwd wat de mogelijkheden voor jouw bedrijf zijn?  Wij maken een passend voorstel op maat.

Contact

Lees meer

08-04-2024

Billboard A12

Arrow
 

09-03-2023

Adverteren op de radio

Arrow