Kosten adverteren krant
Als je je aan het oriënteren bent om te adverteren in de krant wil je natuurlijk weten wat de kosten zijn. Adverteren in de krant kan namelijk een effectieve manier zijn om jouw doelgroep te bereiken. Het probleem waar je wellicht tegenaan loopt, is dat je niet precies weet wat de kosten zijn van adverteren in de krant. Gelukkig kunnen we je daarbij helpen. De kosten van een krantenadvertentie zijn namelijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals de grootte van de advertentie, de plaatsing, het bereik en de oplage, de frequentie van plaatsen en natuurlijk in welke krant je wil adverteren.
Om je een indicatie te geven van de kosten, hebben we een tabel samengesteld met de gemiddelde kosten van adverteren in de krant.
Krant | Soort advertentie | Kosten |
---|---|---|
AD landelijk | 1/1 pagina | €27.490 |
De Volkskrant | 1/1 pagina | €22.835 |
Het Parool | 1/1 pagina | €6.508 |
De Telegraaf | 1/1 pagina | €30.775 |
Bovenstaande tarieven zijn bruto prijzen. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Hopelijk geeft deze tabel je een globaal idee van de kosten van adverteren in de krant. Houd er wel rekening mee dat dit bruto tarieven zijn, de daadwerkelijke netto kosten zijn lager door kortingen die wij ontvangen. Ben je benieuwd naar de exacte kosten? Neem dan contact op met ons. Wij kunnen je precies vertellen wat de kosten per krant zijn.
Voordelen adverteren in de krant
Adverteren in de krant kan een slimme zet zijn voor jouw bedrijf. Het kan je helpen om meer potentiële klanten te bereiken en jouw merk te laten groeien. Dagbladen bereiken met print en online dagelijks miljoenen lezers. De gedrukte edities van dagbladen bereiken dagelijks nog altijd miljoenen lezers. Hier zijn enkele voordelen van adverteren in de krant:
- Groot bereik: Kranten hebben vaak een groot lezerspubliek, wat betekent dat jouw advertentie door veel mensen gezien kan worden. De krant is voor veel lezers een vast onderdeel van de dag.
- Gerichte doelgroep: Lezers voelen zich vaak verbonden met hun vaste dagblad. Kranten hebben verschillende secties, waardoor je jouw advertentie kunt richten op een specifieke doelgroep die geïnteresseerd is in jouw product of dienst. Tevens zijn kranten geografisch in te zetten.
- Betrouwbaarheid: Kranten worden vaak ervaren als een zeer betrouwbaar medium, wat de betrouwbaarheid van jouw bedrijf kan vergroten.
- Herkenbaarheid: Door regelmatig te adverteren in dezelfde krant, kun je de herkenbaarheid van jouw merk vergroten.
- Combinatie offline met online: Adverteren in de krant is een ideale manier om offline en online met elkaar te combineren. Dit kan bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van domeinnaam of een QR code.
- Mediagebruik: Door regelmatig te adverteren in dezelfde krant, kun je de herkenbaarheid van jouw merk vergroten. Door de dagelijkse verschijning kan je een snelle bereiksopbouw realiseren. De lezer bepaalt zelf wanneer, hoe lang en vaak hij of zij de krant ter hand neemt (Internal pacing).
Overzicht 10 grootste landelijke kranten
- De Telegraaf
- Algemeen Dagblad (AD)
- De Volkskrant
- Trouw
- Het Parool
- NRC Handelsblad
- Dagblad van het Noorden
- Het Noordhollands Dagblad
- De Gelderlander
- De Limburger
- Financieel Dagblad
Overzicht grootste regionale kranten per provincie
Groningen:
- Dagblad van het Noorden
- Groninger Gezinsbode
- Streekblad
Friesland:
- Leeuwarder Courant
- Friesch Dagblad
- Jouster Courant
Drenthe:
- Dagblad van het Noorden
- Meppeler Courant
- Hoogeveensche Courant
Overijssel:
- De Stentor
- Tubantia
- Twentsche Courant Tubantia
Flevoland:
- Flevopost
- Almere DEZE WEEK
- De Drontenaar
Gelderland:
- De Gelderlander
- De Stentor
- Ede Stad
Utrecht:
- AD Utrechts Nieuwsblad
- Stadsblad Utrecht
- Amersfoort Nu
Noord-Holland:
- Noordhollands Dagblad
- Haarlems Dagblad
- Leidsch Dagblad
Zuid-Holland:
- AD Haagsche Courant
- Algemeen Dagblad (AD)
- Het Krantje
Zeeland:
- PZC
- BN DeStem
- De Faam
Noord-Brabant:
- BN DeStem
- Brabants Dagblad
- Eindhovens Dagblad
Limburg:
- De Limburger
- Limburgs Dagblad
- VIA Limburg
Hulp nodig bij het maken van je krant advertentie?
Werk je nog niet samen met een professioneel reclamebureau voor jouw reclame-uitingen? Neem vrijblijvend contact met ons op. Door onze jarenlange ervaring en groot netwerk vinden wij voor u de juiste creatieve partner. Wij zorgen ervoor dat de boodschap van de advertentie naadloos aansluit op jouw doelgroep en optimaal rendement oplevert.
Campagne in de krant uitbreiden met radio, offline media en online adverteren
Naast het adverteren in de krant is het voor je bereik, merkbekendheid en vergroting van de effectiviteit van je mediacampagne aan te raden om campagnes crossmediaal in te zetten. Het crossmediaal inzetten van campagnes betekent dat je meerdere mediakanalen gebruikt om je boodschap over te brengen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je een crossmediale mediacampagne voert op televisie, radio, in offline media en op sociale media.
Wij helpen je bij de inkoop
Wil je graag weten welke krant het beste aansluit bij jouw doelgroep? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Je kan er op vertrouwen dat ons advies gebaseerd is op objectieve analyses en expertise, zodat je de beste resultaten kan behalen. Bij ons draait alles om jouw succes.
Dankzij onze jarenlange ervaring in de mediawereld weten wij precies waar, wanneer en hoe je het beste kunt adverteren in de krant. Dit zorgt uiteindelijk voor een kostenefficiënte aanpak waardoor je het maximale uit je mediabudget haalt.